Image AKTUALIZOVÁNO Po řadě průpravných cvičení na stránkách trenérského portálu trenink.com, přichází trenér Jiří Formánek se starší průpravnou hrou z počátku fungování tohoto portálu, o které si myslíme, že si zaslouží Vaši pozornost, podobně jako cvičení Tandemové obíhačky s křídelní kombinací.

Průpravná hra Hojnost centrovaných míčů zaručuje svou organizaci velké množství centrovaných míčů z křídelních prostorů, požadováno je vhodné načasování náběhu spojené s dobrým výběrem místa v před brankou soupeře. Bránící hráči musí útočníky efektivně obsadit.

Hru zařazujeme do hlavní nebo závěrečné části tréninkové jednotky, je určena pro kategorii mladších žáků a starší hráče, kteří stejně tak zvládnou dvojici [1] [2] cvičení Rychlá křídelní kombinace, centr a zakončení.



Cíl průpravné hry:

Cílem této hry je, aby hráči získali jistotu při zahrávání centrovaných míčů z křídelních prostorů, naučili vhodně načasovat přihrávku, pro nabíhající je toto cvičení vhodné pro správně načasovaný náběh na centrovaný míč, výběr místa v pokutovém území, zakončení hlavou nebo nohou po centrovaném míči a schopnost změnit směr hry a zároveň její těžiště. Bránící hráči musí dbát na pokrytí nabíhajících hráčů.
 



Popis průpravné hry:

- hra je určena pro:
(a) 12 hráčů do pole
(b) 2 brankáře
- hrací plocha má rozměry 60 x 40 metrů
- podél delších autových čar jsou 10 metrové zóny (křídelní prostory)
- uvnitř hrací plochy hrají dvě družstva 3:3
- každému z mužstev chytá ve velké brance branká
ř - dvě zbývající družstva jsou v křídelních zónách
- v každé zóně 3 hráči
- úkolem mužstva držícího míč je vstřelit branku
- a to po centru z křídelního prostoru
- branka platí pouze po centru z krajních zón
- útočící mužstvo může využít pro centr libovolného hráče ze šestice v křídlech
- hráči v krajních zónách mají omezený počet dotyků (1,2)
- brankáři mají počet dotyků omezen na (1,2) dotyky
- hráči v krajních zónách si nesmějí přihrávat mezi sebou, ale pouze s hráči uvnitř hrací plochy
- každou akci zahajuje výhozem nebo rozehrávkou brankář
- interval zatížení je 1-3 minuty
- poté si hráči vymění pozice

Varianty:

- hráči uvnitř hrací plochy mají omezený počet dotyků (2,3)
- branka nemusí padnout po centru, ale během akce se musí míče dotknout htáč v krajní zóně
- branka z křídelního prostoruu je zvýhodněna, za (3,5) bodů
- po přihrávce do krajní zóny si hráči vymění místo, hráč ze zóny jde do pole a naopak
- branka musí padnout:
(a) prvním dotykem
(b) hlavou
- s mužstvem držícím míč hraje neutrální hráč - "joker", který má pouze jeden dotek

Pomůcky:

- 8x mety (kuželky, kloboučky)
- 2x velká branka (přenosná)
- 12x rozlišovací trika (2 barvy)
- 10x míč